torsdag 25 juli 2019

Stuvat om lite i portföljen

Den lamslående värmen som drog in över landet har gjort att jag inte ens orkat starta datorn de senaste dagarna, det är som en bastu inne i huset. Men spanat på aktierna har jag inte kunnat låta bli genom Avanza's app. Det har blivit en del förändringar i portföljen men jag skriver lite mer utförligt om det i månadsskiftet när jag uppdaterar innehaven här på bloggen

Överlag är jag nöjd med rapporterna från mina innehav utom storbankerna som inte alls imponerat. Jag börjar allt mer känna att min exponering mot bank är för stor så det blir troligen fler förändringar framöver. Det är som svider lite extra är såklart ägandet i Nordea då jag också äger Sampo. Sampo är Nordeas största ägare så en sänkt utdelning i Nordea kommer även påverka utdelningen från Sampo.  Men jag försöker ha is i magen och gör inga förhastade förändringar

Jag fortsätter även köpa mycket i fonden Core Ny Teknik. Den fonden är tänkt att vara en krydda i portföljen och jag har stort förtroende för förvaltarna. Målet är att fonden ska utgöra ca 8-10% av portföljen. Den blir ett bra komplement till min annars ganska tråkiga investeringsfilosofi


Ha det gott i värmen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar