fredag 12 juli 2019

Castellum Q2




Idag släppte Castellum sin rapport för andra kvartalet. Castellum är mitt nästa största innehav och den aktie jag vågat äga och köpa mer i under nästan hela resans gång. Förvaltningsresultat ökade 9%. Utdelningen nästa år borde höjas 8-9% om året fortsätter så här bra, det är vad jag hoppas i alla fall


Värderingen på aktien just nu anser jag vara lite ansträngd men så länge bolaget fortsätter prestera så här bra kan de vara värda en liten premie. Jag köper i dagsläget inte mer aktier i bolaget men har ett mål om att äga minst 1000 aktier vilket är en bit ifrån de ca 400 jag äger idag. Så jag hoppas på en liten dipp framöver så jag kan fylla på mer






Övrigt finns inte så mycket att säga. Jag älskar detta bolag och tror stenhårt på att de även i framtiden kommer prestera bra och fortsätta höja sin utdelning. Jag kan starkt rekommendera att läsa rapporten som finns på Castellums hemsida, speciellt VD:ns ord i början av rapporten tycker jag var intressanta att läsa




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar